Min tro

SIDA OM MIN KRISTNA TRO

Jag växte upp i ett Sjundedagsadventisthem. Mina föräldrar döptes i sina unga dagar. Mamma i Blekinge och pappa i Jämtland. Mina farföräldrar hade blivit adventister tidigare. 

Den 8 juli 1961 döptes min syster och jag  av pastor John Larsson i Nyhyttans nybyggda (1960) kyrka. Samma sabbat var det nattvardsgudstjänst. Vid fottvagningenn var jag med min pappa, Algot Ericsson, kassör på Nyhyttan fram till pensioneringen 1976. 

Vi har s.k. "öppet nattvardsbord" vilket betyder att vem som helst får delta. Det är önskvärt att delta i fottvagningen innan men det är inte ett absolut krav.

 

Sedan några veckor är pastor Sebastian Matula vår församlingsföreståndare här i Jakobstad (i Svenskfinland).

Jonathan Karlssons hemsida roparna.se, kan nås HÄR där det finns alla hans och andras predikningar, bibelstudier m.m..

 

Om vad jag tror: På sista tiden har jag kommit till insikt om vem som är min bäste vän! Jesus Kristus. Sedan några månader ber jag morgonbön varje morgon (med mycket få undantag). I början 10-15 min men nu i allmänhet 30 min till en (dryg) timme. Vi fick rådet en gång av vår pastor Sebastian Matula att vi skulle "be skriften". Alltså som en del av (morgon)bönen läsa texter som man tycker om eller man upptäcker säjer något som passar just den morgonen!

Igår, sabbats eftermidag, hade vi bönetid (drygt fyra timmar) med fasta. Sök passande texter. Innan hade Sebastian en predikan om ämnet "Bön och fasta".

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)